sunnuntaina, kesäkuuta 11, 2006

Hallelujah

Koivunlehtishaali from hell valmistui viime viikonlopuksi ja äiti oli ilahtunut lahjastaan. Tuollaisen pitsikuvioisen shaalin tekeminen ei selvästikään sovi mulle. Toistat vaan niitä kolmea riviä, jotka korkeintaan alkaa hieman eri kohdista, teet ohuella langalla, eikä huivin muoto edes muutu yhtään. Lopputuloksena on, että tuntuu siltä, että vaikka kuinka neulot ei edistystä tapahdu yhtään. Fifin tekokaan ei haitannut yhtään, kun se sentään oli kolmionmuotoinen ja tuntui sitten edistyvän nopeammin. Ehkä mun on parempi pysytellä hieman pienemmissä pitsikuviojutuissa.

Nyt puikoilla on sitten versio Branching outista, joka tulee siskolleni. Pitsikuvioista huolimatta se edistyy paljon nopeammin. Inhottavaa vain on se, etten kykene muistamaan ulkoa noita kerroksia, joten jouden jatkuvasti tuijottamaan toisella silmällä ohjetta. Huivi on onneksi jo lähemmäs puoli metrinen, joten sen valmistumiseen ei näyttäisi kuluvan neljää kuukautta.

1 kommentti:

Villasatu kirjoitti...

Kaunis siitä kumminkin tuli! Mulla on ihan samat tuntemukset Kevät-huivin kanssa, kun otin ohuen langan ja pienet puikot. Ei tuu valmista sitten millään ja koko ajan kumminkin sitä neulon. Tosin, mä oon kyllä valmis tekemään seuraavankin ;-)